Pentru ca le-am incercat pe toate o sa incerc o comparatie intre cele 3, din punct de vedere al preturilor, al calitatii, al soferilor si nu in ultimul rand al bunului simt. 🙂 Ultima, hai sa o luam ca pe o gluma. O sa ma refer strict la Bucuresti, ca pe aici m-am miscat. Poate in alte parti, lucrurile stau cu totul si cu totul altfel.

PRETUL

Pana la urma pretul e cel care conteaza pentru cei mai multi dintre noi. Si, pana la urma, cred ca cei care folosim aceste servicii de taxi, o facem, de obieci, pentru ca nu conducem o masina, pentru ca nu avem curajul sa o conducem prin Bucuresti sau pentru ca nu vrem sa conducem prin Bucuresti. Bineinteles, poate intr-o seara iesim cu prietenii la bere si lasam masina acasa.

Sa le luam pe rand.

TAXI: pretul taxiurilor a crescut in ultima vreme. De la 1.39 lei la 1.69. Unele au si tarif mai mare. Pentru cursa zilnica pe care o fac din Titan pana la munca, pretul taxiului a crescut de la 7,5 lei la 9.5 lei. Rar sare de 10, pentru ca zona nu e aglomerata si ora la care circul nu e una foarte de varf! Nu mai zic, ca pe langa acesti bani trebuie sa lasi si o spaga mai mica sau mai mare. Deci, o astfel de cursa m-ar putea duce si la 12-15 lei. Cam mult. Nu i-am inclus aici pe taximetristii care fac preturi si sunt din ce in ce mai multi. Cei cu maimute au inceput sa dispara usor, usor, dar nu toti.

UBER: la Uber, dimineata si seara, tariful e dinamic, iar pretul sare uneori si de 20 de lei pentru aceasi distanta – de acasa la serviciu si viceversa. Ti se ofera un tarif estimativ, inainte sa comanzi masina si afli exact cat ai de platit. Tariful minim e 10 lei.

TAXIFY: mi se pare cea mai buna optiune in momentul de fata. Si ei au un tarif dinamic, dar foarte rar m-am lovit de el. De obieci cursa din TITAN pana la serviciu si inapoi costa intre 9 si 10 lei. Ca si la Uber, totul se plateste pe card si nu se lasa bacsis. Te urci, cobori, ti se trag banii de pe card, la revedere. Deci, taxify sunt, in momentul de fata, mai ieftine decat taxiurile. Cu toate ca taximetristii se plang ca si la 1.69 ( sau 1.99) tariful e prea mic si trebuie sa munceasca 12 ore, ca sa ajunga sa bage in buzunar 20 de milioane pe luna, net. Nu-i cred, dar asta e alta poveste.

CONCLUZIE: la pret, castigator este TAXIFY, urmat de  UBER si TAXI.

CURATENIA

TAXI: 90 la suta din taxiurile in care am urcat sunt mizerabile, banchetele sunt imbacsite, gasesti tot felul de fire de par pe ele, mirosul frumos lipseste cu desavarsire. Nu mai zic de ‘’mireasma’’ oferita de unii taximetristi, in perioada verii, cand temperaturile sunt mari. Din punct de vedere al curateniei, taxiurile sunt pe ultimul loc. Vorbesc, in general, pentru ca sunt unii taximetristi care isi spala masinile zilnic si le pastreaza curate. Aici si noi, clientii, ar trebui sa avem un cuvant de spus! Sa ne comportam civilizat.

UBER: masinile sunt curate si in interior miroase bine. V-am spus, nu e un serviciu pe care sa-l fi folosit des, dar cunosc oameni care merg cu Uber de cand a aparut in Bucuresti si care mi-au spus ca n-au fost niciodata probleme, cand vine vorba de curatenie. Exceptii or mai fi, nu zic. Nu exista padure fara uscaturi.

TAXIFY: de cate ori am mers, n-am avut probleme cu mizeria. Masinile sunt curate, iar un sofer mi-a spus ca isi spala zilnic masina. Uneori si de doua ori pe zi, ca sa-si pasteze clientii. In ultima vreme am gasit si 2-3 masini murdare, dar nu din cale-afara, cum sunt multe dintre taxiurile din Bucuresti.

COCLUZIE: Uber si Taxify sunt la ani lumina de Taxi, cand vine vorba de curatenie

SOFERII

Cred ca sunt partea cea mai importanta in aceasta comparatie.

TAXI: pe Taxi, soferii pot fi impartiti in mai multe categorii – civilizati (am intalnit destul de multi, dar balanta inclina, totusi, spre cealalta parte), aroganti (care se cred buricul taximetriei, iar daca ii rogi sa te duca pe un traseu anume, mai ca nu iti spun cat de prost esti. Sunt in stare sa te dea si jos din masina), necivilizati (sunt multi, multi. Vorbesc tot timpul la telefon, cat esti la ei in masina, isi mai aprind si o tigara fara sa te intrebe, etc), nespalati (da, sunt si din astia. Si miros groaznic. Aici se adauga si masina, in acelasi ‘’ton’’, ca, na, cine se aseamana se aduna). Nu stiu unde sa-i incadrez pe cei care fac preturi sau iti spun ca merg exact in partea opusa, fata de tine, ca e ultima cursa si se retrag! Ma intreb cat o sa mai tina vrajeala asta, pentru ca, deja, oamenii si-au dat seama cat de nesimtiti sunt. Hai sa-i pun pe astia la categoria nesimtiti!  

UBER si TAXIFY: ii descriu impreuna, pentru ca se comporta la fel. Poate nu au licenta de transport, dar multi conduc mai bine decat multi taximetristi ‘’profesionisti’’ – cum isi spun, uneori, chiar ei, taximetristii! Am intalnit soferi decenti, care vor sa te faca sa te simti bine. Unii poate nu au multa educatie, multa cultura, dar macar isi dau silinta sa tina o conversatie decenta. Incearca sa se comporte frumos, de cand urci in masina lor. Unii cred ca au venit de pe taxi, dar si-au schimbat comportamentul. A contat conduita ceruta de Uber si Taxify. Nu vorbesc la telefon, nu fumeaza in masina si uneori, daca e si o doamna cu tine, coboara elegant si deschide usa. O fi un gest fortat de ‘’gentelman’’, dar e bine ca e! Daca la Taxi, cazierul soferilor conteaza mai putin, Uber si Taxify isi selecteaza destul de ok soferii, asa ca mergeti pe incredere. Bineinteles, nu e exclus ca, intr-o zi cu soare, sa dati de un nebun, de un psihopat, de un violator… Dar asta se poate intampla si pe taxi.

CONCLUZIE: soferii de pe Uber si Taxify sunt mult, mult mai ok decat cei de pe Taxi.

MASINILE

TAXI: De cele mai multe ori, pe Taxi, te lovesti de tot felul de cazaturi, care scartaie si troncane din toate incheieturile. Unele au depasit de mult kilometrajul, dar firmele de taxi le tin pe strada, pana cand isi dau duhul. Stim si noi cum isi primesc RAR, ITP-ul pe la noi. Pe taxi soferii au asigurari de transport si in caz de accident, Doamne Fereste, poti fi despagubit. Nu mai zic de perioada de vara, cand multi nu folosesc aerul conditionat, desi e obligatoriu. Unii nu au, iar altii nu-i dau drumul, pentru ca le creste consumul. In plus, mai toate taxiurile au montate aparate de gaz si daca vrei sa pui un troler in portbagajul lor, nu prea mai e loc.

UBER: la Uber sunt cele mai bune si mai frumoase masini. Nu trebuie sa fie mai vechi de 5 ani. E regula impusa de americanii, care sa mentina nou parcul auto. La Uber sunt foarte putine Dacii. Marea majoritate a masinilor sunt din afara, probabil luate la mana a doua. Dar nu cu foarte multi kilometri la bord.

TAXIFY: la Taxify, regula e mai indulgenta cu soferii, iar masinile pot avea si 10 ani. Am intalnit si Loganuri si Dustere, dar de cele mai multe ori m-am urcat intr-o masina straina. Sincer, masinile pareau ok, nu ca multe dintre Loganurile de pe Taxi, care stau sa cada. Si pareau bine intretinute.

CONCLUZIE: Uber are cele mai bune masini (de aici, poate, si pretul un pic mai mare decat Taxi si Taxify), Taxify prinde locul 2, cu masini bine intretinute, iar Taxi pe locul 3 – cu toate ca unele firme au mai innoit parcul auto.

COMENZI

TAXI: sunt peste 15 mii in Bucuresti, cu tot cu cele de Ilfov si ai sanse mari sa gasesti imediat o masina. Pana le interzice primaria (asa se aude), aplicatiile Clever si StarTaxi functioneaza bine, iar sansele sa gasesti o masina in maxim 5 minute sunt mari. Se poate apela si numarul unei anumite firme. Si acest sistem functioneaza, desi e invechit. De asemenea, companiile au propriile aplicatii. Nu pot sa zic ca merg perfect, dar merg si puteti apela si la ele, la nevoie. 

UBER: de obicei se gasesc repede masini. Sunt destul de multe. In medie, durata de asteptare a unei comenzi la Uber e de 7-8 minute, hai 10. In centrul capitalei sunt sanse sa gasiti si mai repede.

TAXIFY: numarul masinilor sau inmultit. Multi soferi au trecut de la Uber la ei, pentru ca e mai avantajos, chiar daca pretul e mai mic decat la Uber. Durata medie: cam 5-6 minute. Dar am gasit de multe ori si la 2-3 minute.

CONCLUZIE: Pana la urma totul depinde de noroc. Dar sunt masini pe strada, din ce in ce mai multe. Si Taxi, si Uber, si Taxify! Sa zic ca la Taxify si Uber gasesti repede masina, dar poate ajunge mai greu. La Taxi, cand gasesti vine mai repede, dar sunt situatii in care nu gasesti. Mai ales atunci cand orasul e blocat, ploua afara, taxiurile nu prea se inghesuie la comenzi.

Sper ca acest articol sa va ajute sa alegeti cea mai buna varianta. Asa cum am spus si la inceputul articolului, comparatia e facuta pentru Bucuresti. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here